PS2HARDCORE

Forum użytkowników PlayStation
Home Page FAQ Team Search
  Zarejestruj
Zaloguj 
Wątki bez odpowiedzi Aktywne wątki  

Usuń ciasteczka

Strefa czasowa: UTC + 1




New Topic Post Reply  [ Posty: 7 ] 
 
Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 1 lis 2018, o 13:30 
Avatar użytkownika
CHAMPION

Dołączył(a): 31 lip 2004, o 19:41
Posty: 23831
gadu: 818467
Medievil to była swego czasu kultowa gra. Niestety słaba kontynuacja zabiła rodzącą się serię. Sony próbowało przywrócić graczom tą markę puszczając port na przenośną konsolę. Niestety niewiele to dało. Medievil remake to chyba ostatnia próba przywrócenia tegoż IP światu. Niestety po tym co zaobserwowałem po trailerze remake, raczej się nie uda, jest to bowiem wierny remake. Czyli ta sama gra toćka w toćkę, ale zrobiona od nowa. Oczekiwałem bardziej współczesnej adaptacji bo z tego co pamiętam gra miała solidne bolączki, jak nieprecyzyjne sterowanie i pracę kamery, a z tego co widzę to również przetrwało (no ale może to wina montażu trailera). Wtedy się to wybaczało, w dzisiejszych czasach niekoniecznie. No i na PS1 było to duże dokonanie graficzne, a ten remake jakoś grafiką nie rozwala. No ale zobaczymy. Na razie ten trailer mnie jakoś nie porwał.



phpBB [video]


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 19 lis 2018, o 01:32 
Avatar użytkownika
padołamacz

Dołączył(a): 5 sie 2004, o 23:56
Posty: 3545
Lokalizacja: pyrlandia
gadu: 0
Nie wyplaca kopa w ryj, ale jak cena po czasie pojdzie w dol to na pewno pogram.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 14 sty 2020, o 13:45 
Avatar użytkownika
padołamacz

Dołączył(a): 5 sie 2004, o 23:56
Posty: 3545
Lokalizacja: pyrlandia
gadu: 0
Wpadło mi w łapska, chciałem tylko sprawdzić ale jakoś tak wyszło że skończyłem całą. Lubię ten klimacik powykrzywianych drzew i groteskowo śmiejących się dyń. Na tyle, że na psx przeszedłem to z dwa razy jak nic a potem jeszcze maksowałem na psp. Tutaj byłem ciekawy jak to wyjdzie w nowej grafie no i jest tak średnio bym powiedział. Niby ładnie ale jakoś tak bez polotu. Poprawne wykonanie. Na domiar gra jest zdaje się jota w jotę odwzorowana jak chodzi o poziomy i zadania, pewnie jest więcej wrogów bo i sprzęt mocniejszy, ale widzę tylko dwie grupy odbiorców tego remaku. Zatwardziali entuzjaści pierwowzoru oraz ci co nie grali w ogóle a lubią klimaty typu Nightmare Before Christmas. Jak ktoś lubił Medievila ale bez wielkiego spuszczania to ten remake może se bez żalu odpuścić, bo to jest to samo. Owszem, można powiedzieć że N.Sane Trilogy też była kropka w kropkę taka sama ale tamta gra przynajmniej była skillowa i stanowiła wyzwanie, kto chciał się sprawdzić po latach miał dobrą okazję. Medi jest prosty, czasem zdarzą się jakieś powtórki ale od święta i bardziej przez nieuwagę. Po remaku idealnym czyli RE2 ciężko już mnie będzie zadowolić przy reedycjach starych gier. Tam wszystko było pomyślane od nowa, a tutaj zwykłe pójście na łatwiznę. Żeby chociaż poprawili błędy oryginału, a jedno co to doszło obracanie kamerą pod gałką zamiast triggerami, zaś kamera nadal wariuje i czasem nic nie widać. Ale to jest i tak chuj, bo jest większy babol. W zasadzie normalnie dyskwalifikowałby grę, gdyby nie to że tu są takie krótkie poziomy. Otóż szpil zawiesił mi się i to nie raz a kurwa z pięć. Czasem Daniel wlazł gdzieś i zaklinował się pomiędzy obiektami, innym razem zwyczajny freeze na środku pola, jeszcze innym razem kamera tak zwariowała że zamiast postaci pokazywała kawałek znajdującej się za nim skały i nie dało się nic zrobić poza restartem. Przecież nawet sekunda przycięcia jest podczas animacji szkieletu przy wybieraniu gry w menu głównym i to za każdym razem. Wyglądało to jak jakaś kurwa beta, nawet płytkę oglądałem czy nie jest rysnięta, ale lustro. Tutaj po restarcie powtórka poziomu to jest moment, ale w dużej grze podczas drugiej takiej zwiechy bym sobie szpil już odpuścił.
Po wymaksowaniu gry w menu pojawia się "Stara gra" czyli oryginalny Medi, sprawdziłem pierwszy poziom co by porównać obie wersje, po czym miałem nawet myśl żeby odpalić jeszcze kilka kolejnych ale zgadnijcie, gra się znowu zawiesiła hahaha śmiech na sali.
Nie wiem kto to przepuścił, a może to ja miałem jakąś feralną kopię
Ogólnie nie warto, pomimo że grało się przyjemnie :>>


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 14 sty 2020, o 16:02 
Avatar użytkownika
CHAMPION

Dołączył(a): 31 lip 2004, o 19:41
Posty: 23831
gadu: 818467
Byłem bardzo ciekaw tej gry, bo oryginalne Medievil wręcz uwielbiałem. Niestety demo skutecznie mnie zniechęciło. Większa paletą barw i większa moc obliczeniowa pozwoliła grafikom dać trochę więcej od siebie co wpłynęło na klimat. Trudno podać jakieś konkretne przykłady, paletą kolorów może zbyt jaskrawa, trochę kiczowata, za dużo nasyconych barw, w designie tez czegoś zabrakło co dawałoby klimat burtonowskiej groteski.
No ale to nie oprawa jest największym rozczarowaniem. Rozczarowaniem jest użycie niezmienionego kodu pierwowzoru. W ten sposób przeniesiono wszystkie bolączki oryginału do Remake. Takie szitowe sterowanie, oszczędne animacje, toporna walka i bznadziejna kamera na PS1 przechodziły, ale to już nie te czasy. Te aspekty wymagały poprawy i byłby cichy hit, a tak, taka zapchaj dziura wyszła. Szkoda, bo chyba markę Medievil pogrzebano już na zawsze.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 26 sty 2020, o 13:32 
Avatar użytkownika
padołamacz

Dołączył(a): 5 sie 2004, o 23:56
Posty: 3545
Lokalizacja: pyrlandia
gadu: 0
Sprzedałem gierkę na olx za 10zł mniej niż kupiłem, jak znikną pudełka i zostaną same cyfry to tanie granie się skończy i pozostanie albo bulić za cyfry (często droższe niż pudełka co jest absurdem) albo przestać grać. Ale to tylko dygresja bo zanim sprzedałem włożyłem jeszcze raz do napędu i przebiegłem sobie jeszcze raz kilka pierwszych poziomów dla samej muzyczki i klimatu przez nią tworzonego, nie wiem czy to nie jest największa zaleta tego remaku - muza. Oryginalny ost to dla mnie ścisła czołówka czołówek jak chodzi o ścieżki w ogóle, nie tylko growe, jest po prostu niesamowity. Ale tutaj zamiast wrzucić go do gry na zasadzi kopiuj wklej, utwory zostały lekko poprzerabiane i pomimo że oryginał i tak gra w głowie najlepiej to zostało to zrobione świetnie i bardzo dobrze że trochę to zmienili. Oryginalne muzyczki znam w głowie co do pojedynczego akordu więc fajnie było posłuchać ich w odświeżonej wersji.
Niby gra na raz a mało brakowało że jak siadłem znowu to bym ją przebiegł ponownie. W sumie chętnie przyjąłbym remake dwójeczki na tej samej zasadzie zrobiony. Nawet chętniej, bo nie pamiętam już sequela tak jak jedynki.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 13 lut 2020, o 09:50 
Avatar użytkownika
CHAMPION

Dołączył(a): 31 lip 2004, o 19:41
Posty: 23831
gadu: 818467
Dzięki uprzejmości pewnej sympatycznej pani z PS otrzymałem kod, który miał mnie przekonać, że remake Medievil to jednak dobra gra. Powiem szczerze, ze po przetrawieniu sterowania i dłuższym obcowaniu z grą, jakoś się wkleiłem i zanim się obejrzałem doszedłem do dyniowego levelu. Strasznie mi się podoba maksowanie poziomów, i to, ze robimy to nie dla samej satysfakcji ale dla nagrody, która ma realne przełożenie na rozgrywkę. Zmieniłem mocno zdanie na plus, ale nadal będę twierdził, że Sony popełniło duży błąd nie robiąc reboota tylko wierny remake.

Wyobraźcie sobie reboot medievil jako grę AAA z konkretnym budżetem, z kamerą z za pleców, bardziej techniczny systemem walki, z prawdziwym open-world albo zrobionym tak jak w God of War, do tego rozbudować elementy RPG, więcej rodzajów broni, zbroje, runy, nowe lepiej zaprojektowane lokacje, dodać więcej interaktywności ze światem, historyjkę dopieścić i opowiedzieć na właściwym dla Sony poziomie i wow, ja bym się osrywal z zachwytu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 25 lut 2020, o 15:21 
Avatar użytkownika
padołamacz

Dołączył(a): 5 sie 2004, o 23:56
Posty: 3545
Lokalizacja: pyrlandia
gadu: 0
Akurat z tą kamerą tpp to mam wątpliwości, ale sam nie wiem, w grze była możliwość przełączenia się na taki widok i miałem mieszane uczucia, z jednej strony Medi kojarzy mi się właśnie między innymi z tym widokiem i pagórkowatym terenem gdzie Daniel czasami widoczny jest z końca planszy, albo charakterystyczne walki z bossami też inaczej by się prezentowały w tpp, z drugiej strony ograłem ostatnio np. trylogię Spyro i jednak taki remake kropka w kropkę to jest jednak granie w dokładnie tą samą grę, więc nie wiem. No nie czuć tego pierdalnięcia co przy Resi, gdzie wszystko jest inne i obcowanie z tym z innej perspektywy dolewa bardzo dużo do radochy, niż tylko podbicie grafy i pozostawienie rozgrywki identycznej. Zależy też od samej gry, w każdym razie ja bym w dwójkę pograł chętnie więc dobrze, jeśli ją dłubią.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Szukaj:
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
New Topic Post Reply  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

cron