PS2HARDCORE

Forum użytkowników PlayStation
Home Page FAQ Team Search
  Zarejestruj
Zaloguj 
Wątki bez odpowiedzi Aktywne wątki  

Usuń ciasteczka

Strefa czasowa: UTC + 1




New Topic Post Reply  [ Posty: 4 ] 
 
Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
 Tytuł: SUPERHOT VR
PostNapisane: 26 gru 2017, o 16:54 
Avatar użytkownika
CHAMPION

Dołączył(a): 31 lip 2004, o 19:41
Posty: 23676
gadu: 818467
Superhot to jeden z tych tytułów, który wszyscy chwalą a ciężko się na niego skusić bo nie przekonuje ani oprawą A/V ani samą koncepcją. Do tego wysoka cena raczej odpycha zamiast kusić.



W końcu jednak kupiłem SuperHOT VR i żałuję... żałuję, że nie zrobiłem tego wcześniej. :>> To jedna z najlepszych gier VR w jakie grałem. Jest sporo niejasności na temat tego jak się w ogóle w to gra dlatego postaram się naświetlić temat.

Rozgrywka w SuperHot przypomina strzelankowe sekcje z London Heist. Na grę patrzymy z oczu postaci, widzimy swoje dłonie, którymi sterujemy za pomocą dwóch PlayStation Move. Dłonie mogą chwytać przedmioty i puszczać. Każda misja składa się z kilu scen.

Scena z góry definiuje położenie gracza, ulokowanie przeciwników i ich zachowanie. Wrogowie ilekroć byśmy nie powtarzali sceny zachowują się tak samo. Jest to jednak zabieg zamierzony. O tym później.

Każda scena wygląda tak samo. My jako gracz musimy wymyślić jak z niej wybrnąć cało. Czyli jak pokonać wszystkich przeciwników i nie dać się zabić. Większość scen można przejść na kilka sposobów. I o ile strzelanie i mierzenie z broni wygląda podobnie do London Heist tak sama rozgrywka jest mocno inna.
W Superhot czas płynie tylko wtedy gdy się ruszasz. Coś takiego mogliśmy obserwować w grze Braid. Tutaj jednak działamy w pełnym 3D i wygląda to jak slow-mo w Matrixie. Początkowo myślałem, że szybko się to znudzi. Pamiętam jak w Max Payne, na początku to jarało a potem nudziło.
Tutaj jest inaczej za sprawą główkowania i pełnej swobody działania. Nie każdą scenę da się przejść na hurra. Jako, że czas się zatrzymuje gdy my się nie ruszamy, to cała gra, w tym wrogowie, wystrzelone pociski, rzucone obiekty, wszystko zastyga w miejscu gdy my też staniemy w bezruchu. Tak więc zatrzymując się, masz szansę zastanowić się co zrobić, jak wybrnąć z opresji. Nad którą kulą najpierw się uchylić.



Oprócz broni palnej są noże, maczety, szurikeny i inne. Przeciwników można atakować butelkami i innymi przedmiotami w kolorze czarnym. Oczywiście można też walczyć pięściami.

Gameplay został pomyślany tak, że zarówno my jak i wrogowie jesteśmy na jedno trafienie. Nie ważne jakie, silne, mocne, słabe - jedno trafienie = zgon. Może utrudnia to grę, ale potęguje emocje. Robienie wygibusów jak Neo w Matrixie aby uniknąć pocisków daje niesamowitą wkrętkę.

W grze nie tylko strzelamy. Amunicja jest dostępna w bardzo skromnych ilościach. Czasem dlatego trzeba sięgnąć po inne środki, takie jak złapanie za butelkę i walnięcie nią kogoś w łeb. Albo rzucić w kogoś popielniczką. Po wyczerpaniu amunicji, możesz rzucić np. pistoletem komuś prosto w ryj. Dodaje to grze wymiar taktyczny. Gdy widzisz, że biegnie na ciebie dwóch typów, jeden nieuzbrojony a drugi z gnatem a Ty masz tylko jeden nabój, to wiadomo, że typa z gołymi łapami rozwalisz albo w walce wręcz albo jakimś przedmiotem, a typa z bronią zdejmiesz z pistoletu. Dokonanie złego wyboru, owocuje śmiercią albo niezwykłym kombinowaniem by z takiej pomyłki wybrnąć.

Grafika jak już widzieliście na screenach jest uproszczona. W zasadzie to tylko biel,szarość + dwa kolory, które mają znaczenie. Czerwony kolor to zło. Wrogowie i smugi za wystrzelonymi pociskami. Czarne obiekty to broń i inne interaktywne elementy otoczenia. Proste i klarowne. Oszczędna i raczej umowna grafika w ogóle nie przeszkadza. Wręcz przeciwnie, podejrzewam, że gdyby oprawa była normalna, gra nie byłaby tak czytelna. A oprawa jak nazwa sklepów meblowych Black/Red/White jest bardzo przejrzysta i tak samo pozwala się wczuć jak dużo dokładniejsza grafika.



Jestem bardzo poztywnie zaskoczony. Gra się super. Ze sceny na scenę SuperHot robi się trudniejszy i trzeba coraz więcej kombinować. Czasem zapamiętać zachowania poszczególnych wrogów i odnieść do nich cała realizację sceny.
Utrudnia to brak check-pointu. Niestety po śmierci nie zaczynamy od początku danej sceny, ale od początku całego chaptera. Przez to zbabolenie jest jeszcze bardziej bolesne. Dzięki temu też bardziej się staramy, ale myślę, że jest to celowy zabieg podyktowany krótkim czasem gry. Nie przeszedłem SuperHot, ale jak widzę trofea za speed-runy, to pozwala to przypuszczać, że gra jest krótka.
Niestety w Superhot nie ma punktów, porównywania wyników itd, więc nie bardzo widzę powód by tą grę przechodzić ponownie. Oczywiście włączyć dla przedniej zabawy jak najbardziej, ale motywacji na przechodzenie całości ponownie nie ma. W grze brakuje w ogóle opcji. Niby nie są potrzebne, ale zwykłej pauzy nie nawet nie ma i nie ma możliwości wyboru kontrollera. Dziwne, bo to już kolejna gra VR, w którą nie da się grać DualShockiem 4, co kłóci się z tym co twierdziło Sony, że każda gra będzie grywalna bez Move. Oczywiście nie chciałbym w to grać padem, Move spisują się znakomicie, zero problemów z detekcją ruchu, po prostu miodzio. Z dualshockiem nie było by możliwe wiele zajebistych ruchów, takich jak dwie giwery w łapach i każdą z osobna strzelasz do innego wroga.



Bardzo fajny tytuł.

Minusem największym jest, że potrzebuje sporo miejsca do grania. Trzeba mieć sporo wolnej przestrzeni wokół siebie. Gra wymaga podnoszenia przedmiotów wokół gracza, w tym z podłogi, trzeba się schylać przed kulami, łapać np. lecący nóż w twoją stronę, czy po prostu walnąć pięścią przeciwnika w ryj.
Jeśli ktoś z Wami mieszka to niech trzyma się z daleka jak w to gracie. :>>
Nie spotkałem się jeszcze z koniecznością odwracania się o 180*, musiałem się oglądać lekko za siebie, ale to wszystko. Wydaje się, że optymalna pozycja do gry w SuperHot to pozycja stojąca, ja jednak grałem na siedząco i też daje sporo radochy.

Jak najbardziej polecam.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: SUPERHOT VR
PostNapisane: 26 gru 2018, o 20:12 
berserker

Dołączył(a): 25 sie 2005, o 11:01
Posty: 555
Masz MG jeszcze Superhot? Możesz sprawdzić czy z 1 move działa? Ja odpalam i różdzka w ogóle nie świeci, spust tylko rusza, ale zero ruchu. Nie wiem czy musze sie bawić w konfigurację z move czy dokupić na prędko kolejny kontroler (co pewnie i tak zrobię)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: SUPERHOT VR
PostNapisane: 27 gru 2018, o 16:12 
Avatar użytkownika
CHAMPION

Dołączył(a): 31 lip 2004, o 19:41
Posty: 23676
gadu: 818467
Nigdy nie próbowałem z jednym Move (bo to w zasadzie nie ma sensu), ale przy okazji mogę zerknąć.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: SUPERHOT VR
PostNapisane: 28 gru 2018, o 01:08 
berserker

Dołączył(a): 25 sie 2005, o 11:01
Posty: 555
wiem że nie ma i kupię na 100% drugiego, tylko zdziwko mnie chapnęło bo w ogóle ręka się nie poruszła (co nie dziwne bo move był "nieświęcący") staram się dedukować czy mam zjebanego move'a czy może coś źle skonfigurowałem z nim, w innych grach działa bez problemu.
Takie Virtual Rick ality w ogóle nie chce się odpalić bo wymusza dwa move'y.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Szukaj:
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
New Topic Post Reply  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

cron