PS2HARDCORE

Forum użytkowników PlayStation
Home Page FAQ Team Search
  Zarejestruj
Zaloguj 
Wątki bez odpowiedzi Aktywne wątki  

Usuń ciasteczka

Strefa czasowa: UTC + 1




New Topic Post Reply  [ Posty: 23 ] 
 
Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 15 sty 2019, o 23:04 
Avatar użytkownika
CHAMPION

Dołączył(a): 31 lip 2004, o 19:41
Posty: 23770
gadu: 818467
OMAWIANE PROBLEMY:
- PlayStation Store otwiera się bardzo długo, lub wcale się nie otwiera
- Co Nowego - nie ładuje się, lub trwa to bardzo długo
- Szczegóły wybranej gry, nie ładują się albo trwa to bardzo długo
- Powolne wczytywanie listy znajomych

Pamiętam jak przy zapowiedziach PS4 przedstawiciele Sony straszyli rozmiarami gier wyrażanymi w dziesiątkach gigabajtów i mówili o zalecanym łączu 250Mbit.
Tak się uroczo składało, że z przyczyn nieistotnych dla tego tekstu, na krótko przez zakupem PS4 musiałem wymienić Internet, i zaopatrzyłem się w zalecane łącze. W związku z tym nie spodziewałem się żadnych problemów z PSN. Zwłaszcza, że na PS3 za wielu ich nie miałem. Niestety problemy się pojawiły.

Początkowo PSN na mojej konsoli śmigało rewelacyjnie. Ultra szybki sklep, lista znajomych, trofea - w porównaniu z PS3 - rakieta. Nie wiem czy problemy pojawiły się z czasem czy też ja wcześniej ich nie dostrzegałem gdyż są one nieco zakamuflowane.
Przeważnie korzystałem ze sklepu PlayStation Store zaraz po uruchomieniu PS4, był to czas gdy grałem w kółko w Destiny, to też od razu sprawdzałem kto jest online i kto gra w Destiny. Natomiast zakładka "Co nowego" nigdy mnie nie interesowała. Później już grałem i z tych funkcji nie korzystałem.
Więc może problem był wcześniej nim go zauważyłem, a może pojawił się później. Mniejsza z tym.

Pewnego dnia zauważyłem, że po włączeniu konsoli, wszystkie wyżej wymienione elementy działają wyśmienicie a dopiero po dłuższym czasie od uruchomienia konsoli i powrocie do nich zaczynają nieprzyjemnie mulić, bądź nie ładują się wcale. Pomagał restart konsoli, ale było to rozwiązanie czasochłonne i męczące.

Później odkryłem, że wchodząc w menu:

Ustawienia -> Sieć -> Przestestuj Połączenie Internetowe

jestem w stanie w szybki sposób przywrócić działanie tych funkcji do normy. Czyli PlayStation Store, Co Nowego i reszta - zaczynało działać szybko.





Wszystko wskazywało na to, że PSN specjalnie rozłącza sesje z tymi usługami by oszczędzać zasoby. Przetestowanie połączenia internetowego powoduje, że konsola rozłącza Internet i łączy konsolę ponownie ze wszystkimi usługami - co otwiera sesje na nowo i przywraca działanie odciętych funkcji. Oczywiście po pewnym czasie cała operację trzeba było powtórzyć.

Zmarnowałem w Internecie kupę czasu szukając rozwiązania. Przegrzebałem polskie i zagraniczne fora, kanały na YT i inny szajs. Wypytałem znajomych z UK i USA, ale nigdy nie mieli takich problemów (choć siedzą na gorszych łączach ode mnie).
Ze śledztwa w Internecie wynikało tylko jedno - problem nie jest duży... to i Sony ma go głęboko w dupie.
No i rzeczywiście, gdyby było inaczej, w Internecie byłaby już dano gówno-burza a Xboty by używały tego jako amunicji. :>>
Jak 5min PSN nie działa to piszą o tym wszystkie portale ;D

Tak więc ustaliłem, że zjawisko jest małe. Co najciekawsze - najwięcej osób na ten problem skarżyło się w... Polsce.
Kolejny wniosek jaki wysnułem to, że po prostu Polski PSN jest chujowy i tyle :>> Polska mogła dostać słabe zasoby i po prostu tak sieć jest oszczędzana - rozłącza się nieużywane sesje. No ale ta teoria miałaby sens tylko wtedy gdyby wszyscy Polacy się skarżyli na te same dolegliwości PSN.
Kolejnym etapem śledztwa było ustalenie cechy wspólnej ludzi skarżących się na te same problemy.
W większości to Polacy
I chyba wszystkie badane przypadki miały Internet od UPC.

Mamy winnego - UPC! :>>

No jednak nie :>>
Znam też ludzi, którzy mają UPC i PSN im działa cały czas prawidłowo. No ale był to jakiś trop :>>
UPC w Polsce jest praktycznie monopolistą. Większość ma właśnie kabel od UPC i to dlatego Polska jest krajem gdzie problem występuje najczęściej, ale nie tylko w Polsce. UPC to firma o zasięgu europejskim. Dlatego napisałem na twitterze do typa z Węgier, który narzekał na te same bolączki z PSN. Zapytałem skąd ma internet i prawdopodobnie już domyślacie się odpowiedzi...
- UPC.
Przypomniał mi się Neox, który twierdził, że on takich problemów z PSN nie ma, a wiedziałem, że Internet ma na 100% od innego dostawcy.
No więc tak - problem występuje głównie u użytkowników Internetu od UPC. Jednak nie u wszystkich.
Pytanie brzmi czym się różnią użytkownicy UPC?
Wysokością rachunków?
Prędkością łącza?
Też, ale przede wszystkim różnią się... dostarczonym przez UPC sprzętem.
No i tak śledztwo doszło do modemu. :>> Niestety ciężko było w necie ustalić jednoznacznie który modem powinien być dobry, a który nie :>>
A możliwości przetestowania są ograniczone. Nie można przetestować pożyczonego modemu we własnej sieci, bo każdy modem w UPC jest podpięty pod konkretnego abonenta. A wymiana modemu w UPC na życzenie nie jest prosta, bo dopóki ten co masz się nie zjebie to dziady skąpią nowego sprzętu. :smiech2:

No ale latem zmieniłem łącze w UPC na lepsze i należał mi się nowy modem.
Za dopłatą 9zł (za przesyłkę) UPC wysłało mi nówkę do samodzielnej instalacji.

Otrzymałem takie oto pudełeczko:





Próżno szukać nazwy urządzenia na pudełku, ale dokopałem się do informacji, że jest to modem "CBN CH7465LG-LC". Wymieniłem stary na nowy i ku mojemu zdziwieniu... WSZYSTKIE wyżej opisane problemy z PSN minęły.

PSN działa tak samo po starcie konsoli jak i po kilku godzinach użytkowania.
Długo nie dowierzałem, cały czas z tyłu głowy miałem myśl "zaraz się spierdoli" :>>, ale nie.
Do dziś wszystko działa jak trzeba.



Modem ten jest wielki i brzydki, ale najważniejsze jest to, że działa jak należy. Jestem bardzo zadowolony. Zdecydowanie, jeśli masz takie problemy z PSN - wymieniaj modem.

Pozostało jeszcze wskazać winowajcę.
Poniższy czarny maderfaker uprzykrzał mi życie przez kilka lat a był ostatnim, którego obwiniałem :| Mogłem się tego domyśleć, bo na PS3 używałem innego modemu i nie było takich problemów. No ale nie spodziewałem się bo Internet na PC, telefonie, tablecie oraz inne opcje internetowe PSN działały świetnie, nic nie wskazywało na problem z modemem.

A tu źródło moich problemów: Technicolor model "TC7200.U"





Reasumując, za problemy z PSN odpowiada najprawdopodobniej wasz modem. Jeśli macie możliwość poproście dostawcę Internetu o wymianę modemu na inny.
Oczywiście może się zdarzyć, że ten nowy też będzie lipny i problemy pozostaną. Ja polecam ten co ja dostałem CBN CH7465LG-LC bo jest już sprawdzony, ewentualnie można podpatrzeć u znajomych symbol modemu i zażyczyć sobie wymiany na taki, który na pewno nie sprawia problemów.
To tyle.

Jeśli z jakichś przyczyn nie możesz wymienić modemu, zawsze możesz korzystać ze sposobu z przetestowaniem połączenia internetowego.


EDIT:
Celem uzupełnienia - obecnie modem mam na ustawieniach domyślnych, nic nie zmieniałem po wyjęciu z pudełka. Konsola z modemem połaczona jest bezpośrednio, bez routera po drodze.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 16 sty 2019, o 06:24 
Avatar użytkownika
Patapon

Dołączył(a): 16 mar 2005, o 12:24
Posty: 3017
Ja dostałem od upc modem z dekoderem w środku. A modem jest właśnie ten szybszy 5ghz i generalnie nic mi się nie zmieniło.

Ale ciekawe wnioski, a biorąc pod uwagę, że xbox live działa mi normalnie, steam i inne rzeczy też, to zawsze ofc obwiniałem sony za ten stan rzeczy, choć zawsze było kilka osób, które twierdziły, że u nich jest wszystko ok. W marcu kończy mi się umowa i zastanawiam się czy nie przejść na netia albo multimedia, bo oba mam również w budynku.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 16 sty 2019, o 07:44 
Avatar użytkownika
Origami Kidler

Dołączył(a): 11 sie 2004, o 15:42
Posty: 7007
Lokalizacja: Katowice
Szczerze, ten modem nie zmienia nic, posiadam takowy już od prawie roku i nie zmienia to nic w działaniu PSS, ale być może to wina UPC. :>>


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 16 sty 2019, o 09:17 
Avatar użytkownika
CHAMPION

Dołączył(a): 31 lip 2004, o 19:41
Posty: 23770
gadu: 818467
No to masz pecha. U mnie rewelacja, zero problemów. Nie muszę testować połączenia internetowego by odzyskać sesje, sklep zawsze się otwiera po kilkusekundowym loadingu a czasem szybciej. Jedyne co się zmieniło w moim środowisku sieciowym to modem. Dla mnie sprawa jest oczywista.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 16 sty 2019, o 10:00 
Avatar użytkownika
Origami Kidler

Dołączył(a): 11 sie 2004, o 15:42
Posty: 7007
Lokalizacja: Katowice
Kwestia jeszcze jedna masz ten modem (multi box, czy jak to tam się zwie) ustawiony na IPv6 czy IPv4, bo to może być znacząca różnica. Niestety ja musiałem go zmienić na IPv4 bez tego mi VPN nie działał, w kółko się rozłączał i to może być też problem UPC<->PSS. W sumie to już przywykłem do przeglądania stora przez inne urządzenia niż konsola, więc dla mnie to nieistotne, nie mniej tutaj bym się doszukiwał jakieś przyczyny, ale to takie zwykłe gdybanie, bo nie mam zamiaru się bawić w zmiany, czytać aby to zmienić musi to zmienić odgórnie UPC jako użytkownik nie mamy do tego dostępu. :szlug:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 16 sty 2019, o 10:49 
Avatar użytkownika
Patapon

Dołączył(a): 16 mar 2005, o 12:24
Posty: 3017
No nic, to chyba przejdę na netia i zobaczymy co się wydarzy. Dobrze by było aby to wszystko śmigało, bo mnie osobiście irytuje jak nagle po krótkim czasie już większość rzeczy przestaje działać.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 16 sty 2019, o 19:47 
Avatar użytkownika
CHAMPION

Dołączył(a): 31 lip 2004, o 19:41
Posty: 23770
gadu: 818467
Rudy, wazystko mam na default/auto. To jest sam modem, podałem symbol można sprawdzić sobie.Nic nie ruszałem bo się bałem, ze przestanie działać :>>
Kabel od konsoli bezpośrednio do modemu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 17 sty 2019, o 08:19 
Avatar użytkownika
Origami Kidler

Dołączył(a): 11 sie 2004, o 15:42
Posty: 7007
Lokalizacja: Katowice
On domyślnie jest ustawiony na IPv6, więc być może to jest przyczyna. Dostawcy nie mam zamiaru zmieniać, bo z konkurencji wybór między UPC, a Orange to gówno nie wybór. :smiech2:
Też mam sprzęty w pobliżu modemu podpięte po kablu, więc to też można spokojnie wykluczyć.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 17 sty 2019, o 08:49 
Avatar użytkownika
CHAMPION

Dołączył(a): 31 lip 2004, o 19:41
Posty: 23770
gadu: 818467
O kablu pisałem dla doprecyzowania.
Jednak sposób podłączenia konsoli do modemu nie ma tu znaczenia. Na starym modemie próbowałem dosłownie wszystkiego, od testowania różnych kabli, robiłem wtyczki samemu, puszczałem internet przez router, mostek, i inne cuda wianki, ustawienia sieci na auto, na stałym IP, otwieranie portów, dmz... no absolutnie nic nie pomogło.

W przypadku mojego nowego modemu - podłączyłem kabel bezpośrednio do konsoli, zarejestrowałem modem w UPC i zaczęło działać. Nic w ustawieniach nie zmieniałem. Wszystko jest na oryginalnych ustawieniach.
Więc w mojej ocenie roztrząsanie, bądź próbowanie podważania faktu, że winny był tutaj mój stary modem UPC nie ma najmniejszego sensu.

Tak więc jeśli jesteś przypadkowym, zdesperowanym użytkownikiem, który tu trafił poszukując rozwiązania wyżej opisanych problemów z PSN, zignoruj posty Rudego i zmień modem. :>>


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 17 sty 2019, o 10:04 
Avatar użytkownika
Patapon

Dołączył(a): 16 mar 2005, o 12:24
Posty: 3017
Netia minimum 2 lata, więc odpada, pozostaje multimedia ale jakoś tak średnio u nich to wszystko wygląda. Więc chyba skazany jestem na upc, najwyżej poproszę o inny modem i się okaże.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 17 sty 2019, o 10:12 
Avatar użytkownika
Origami Kidler

Dołączył(a): 11 sie 2004, o 15:42
Posty: 7007
Lokalizacja: Katowice
Bezsensu to jest takie pisanie, u ciebie działa, ja mam identyczny i działa jak na starym, nie mniej interesujące. :smiech2: Mimo wszystko fajnie że u ciebie wszystko ok.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 17 sty 2019, o 13:02 
Avatar użytkownika
Size Matters

Dołączył(a): 2 sie 2004, o 13:41
Posty: 12916
Lokalizacja: z zajebistego Szczecina
Jedno jest pewne. Wina leży po stronie Sony. Dlaczego?, bo na wszystkich urządzeniach podpiętych u mnie pod Router wszystko śmiga idealnie, łącznie z PC i X0. Tylko PS ma jak zwykle problemy. No chyba, że uznamy, że wszystko trzeba ustawiać/dopasowywać pod PS, to wtedy tak wina będzie "wszystkiego" tylko nie Sony.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 17 sty 2019, o 14:40 
Avatar użytkownika
Patapon

Dołączył(a): 16 mar 2005, o 12:24
Posty: 3017
Znajomy też ma ten modem i pisze, że dupa.

Z ciekawości w sumie sprawdzę internet z telefonu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 18 sty 2019, o 08:27 
Avatar użytkownika
Origami Kidler

Dołączył(a): 11 sie 2004, o 15:42
Posty: 7007
Lokalizacja: Katowice
Moldar napisał(a):
Znajomy też ma ten modem i pisze, że dupa.

Z ciekawości w sumie sprawdzę internet z telefonu.


2:1 MG jak się z tym czujesz, wysmarowałeś niezły poemat, a jednak ch... nie rozwiązanie. :smiech2:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 18 sty 2019, o 08:33 
Avatar użytkownika
CHAMPION

Dołączył(a): 31 lip 2004, o 19:41
Posty: 23770
gadu: 818467
Jak się czuje? Mam działające PSN jak trzeba a wy stękacie. Tak wiec czuje się wyśmienicie.
Naoczne i namacalne dowody w moim własnym domu vs stękanie typków w necie. No jak się mogę czuć? hahaha

McG - wyjątkowo masz racje. Powinno działać jak należy na każdym modemie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 18 sty 2019, o 08:40 
Avatar użytkownika
Origami Kidler

Dołączył(a): 11 sie 2004, o 15:42
Posty: 7007
Lokalizacja: Katowice
McG napisał(a):
Jedno jest pewne. Wina leży po stronie Sony. Dlaczego?, bo na wszystkich urządzeniach podpiętych u mnie pod Router wszystko śmiga idealnie, łącznie z PC i X0. Tylko PS ma jak zwykle problemy. No chyba, że uznamy, że wszystko trzeba ustawiać/dopasowywać pod PS, to wtedy tak wina będzie "wszystkiego" tylko nie Sony.


Racja że zjebali, pamiętam że przed tymi super usprawnieniami PDM nie było żadnego problemu (okolice premiery), po łatkach każdy wie co się stało, aż się przypomina gif:
Obrazek

MG: Cieszymy się Twoim szczęściem, niestety rozwiązanie które działa wybiórczo nie jest rozwiązaniem, być może Twój modem ma coś innego, być może wina po prostu sygnału z UPC, bo ja bym się w tym problemu doszukiwał i wyraźnie widać że u nich nie jest on idealny, skoki jakości połączenia to u nich norma, ale dalej to wina Sony, bo tylko na sprzęcie Sony jest jakikolwiek problem, którego w momencie premiery PS4 nie było. :szlug:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 18 sty 2019, o 08:46 
Avatar użytkownika
CHAMPION

Dołączył(a): 31 lip 2004, o 19:41
Posty: 23770
gadu: 818467
Zastanów się chłopie czy my o tym samym mówimy.
Opisywane problemy były przed pojawieniem się np. Loadingu przed wyświetleniem np friends. Tego mój post nie dotyczy. Dotyczy zrywania sesji z poszczególnymi usługami. Loadingi nie zlikwidujesz. Musza być, bo prawdopodobnie Sony jak na PS3 oddało trochę pamięci grom. Menu PS3 na początku było szybsze jak PDM.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 18 sty 2019, o 08:54 
Avatar użytkownika
Origami Kidler

Dołączył(a): 11 sie 2004, o 15:42
Posty: 7007
Lokalizacja: Katowice
O tym samym, czyli dlaczego niektóre usługi przestają działać po czasie, doszedłeś do wniosku że wina UPC, ale cóż i tu mogę przyznać rację, możliwe nie mam zamiaru weryfikować, ale modem o którym piszesz w żadnym stopniu tej wady u mnie nie rozwiązał, jak widać u kolegi moldara również, więc czego tu nie rozumieć hmmm Fakt jest taki, wymieniłem stary modem na ten nowy z UPC i nic to nie zmieniło, ot tylko tyle, więc nie wmawiaj mi że jest inaczej, PSS po godzinnej sesji z jakąkolwiek grą od momentu odpalenia konsoli się nie ładuje i nie da się z niego korzystać, to samo tyczy się "Co nowego", "przetestuj połączenie" rozwiązuje problem i wszystko działa jak przy starcie, może w PRO coś Sony poprawiło, sprawdź to na starej PS4 czy modem też rozwiązał problem.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 18 sty 2019, o 09:12 
Avatar użytkownika
Patapon

Dołączył(a): 16 mar 2005, o 12:24
Posty: 3017
Znajomy mieszka na Ursynowie, może u mnie na Żoliborzu będzie lepiej :)

Ewentualnie modem wygląda tak samo, a to inne modele są.

Trzecia opcja, MG ma po prostu szczęście.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 22 mar 2019, o 17:53 
Avatar użytkownika
Patapon

Dołączył(a): 16 mar 2005, o 12:24
Posty: 3017
Dużo sprawdzałem i stety/niestety upc ma najlepszą dla mnie ofertę. Jutro będzie technik zmienić modem, ciekawe czy psn w końcu zacznie normalnie działać.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 23 mar 2019, o 19:01 
Avatar użytkownika
Patapon

Dołączył(a): 16 mar 2005, o 12:24
Posty: 3017
Nie chce zapeszać, ale chyba po ponad 4 latach od premiery mogę w końcu napisać, że działa normalnie :>>


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 24 mar 2019, o 10:41 
Avatar użytkownika
Size Matters

Dołączył(a): 2 sie 2004, o 13:00
Posty: 9658
Lokalizacja: World
gadu: 1480025
TC7200 w mojej firmie nie został wprowadzony do oferty. Nie znam szczegółów ale chłopaki z IT go skasowali już na etapie testów.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 25 mar 2019, o 17:28 
Avatar użytkownika
Patapon

Dołączył(a): 16 mar 2005, o 12:24
Posty: 3017
Od soboty psn działa normalnie, nic się nie zawiesza :szlug:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Szukaj:
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
New Topic Post Reply  [ Posty: 23 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników