PS2HARDCORE

Forum użytkowników PlayStation
Home Page FAQ Team Search
  Zarejestruj
Zaloguj 
Wątki bez odpowiedzi Aktywne wątki  

Usuń ciasteczka

Strefa czasowa: UTC + 1




New Topic Post Reply  [ Posty: 9 ] 
 
Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 24 paź 2015, o 14:30 
Avatar użytkownika
CHAMPION

Dołączył(a): 31 lip 2004, o 19:41
Posty: 23543
gadu: 818467
Wreszcie udało się spróbować zabawy z PlayStation VR wcześniej znanym jako Project Morfeus, lub potocznie po prostu Morfeusz.




Urządzenie to wzbudza przede wszystkim ciekawość ze względu na to, że jest czymś co trudno opisać słowami. Po prostu by wiedzieć co to jest - trzeba tego doświadczyć. VR nie pokażą nam też screeny ani filmiki z użytkownikami wykonującymi dziwne ruchy :>> Trzeba spróbować.

PlayStation VR jednak ma też swoje cechy stricte hardwareowe i użytkowe które już opisać można.

Nazwa: PlayStation VR
Producent: Sony
Ekran: OLED
FOV: 100°
Rozdzielczość: 960×1080 (na każde oko) razem daje to 1920x1080.
Odświeżanie: 120 Hz
Premiera: Początek 2016
Cena: porównywalna z ceną PS4

Co warto wiedzieć nt. urządzenia? Przede wszystkim to, że założenie PSVR to prościutka sprawa, idealnie też dopasowuje się do głowy użytkownika. Nie ma z tym najmniejszego problemu. Początkowo miałem źle ustawiony dystans kamery od postaci bohatera, ale gdy zwróciłem na to uwagę człowiekowi z obsługi od razu wiedział co zmienić i momentalnie poprawił ustawienie.

Po testach PSVR i Oculusa doszedłem do wniosku, że jest parametr, który często się pomija w opisach a jest on niezwykle ważny. Chodzi o to, jak czujemy się z tym ustrojstwem na głowie.
To co mnie niezwykle pozytywnie zaskoczyło, produkt Sony jest lekki i wygodny. W momencie gdy miałem już założony hełm i zacząłem się rozglądać po świecie gry zapomniałem, że mam na sobie tą nieprzeciętną czapkę. Od razu wkleiłem się w środowisko gry. Oczywiście miałem świadomość, że mam założony PSVR, ale w ogóle mi to nie przeszkadzało, nie myślałem o tym nawet przez chwilę.
Porównać to można do noszenia kapelusza. I mam na myśli też wagę urządzenia. PSVR dobrze rozkłada ciężar, na wielu punktach czaszki przez co wydaje się leciutki. Należy pochwalić projektanta tego urządzenia bo odwalił kawał dobrej roboty. PSVR na tym polu jest kompletnym przeciwieństwem do konkurencyjnego Oculus Rift. Oculus mocuje się na głowie jak latarkę na czoło. Czyli głowę oplata taśma elastyczna i dociska do twarzy ekrany Oculusa. Z tego powodu cały ciężar urządzenia spoczywa na twarzy użytkownika, co jest malo komfortowe, utrudnia immersję z grą, nie można zapomnieć, że ma się na głowe to ustrojstwo.

Wracając do PSVR. W danych technicznych napisałem, że obraz jest fullHD. Taki obraz potrafią wyświetlić "oba oka". Nie należy się nastawiać, że gry to będą wykorzystywać. Z pewnością jakieś mniej skomplikowane graficznie produkcje będą pracować w fullHD, ale spodziewajmy się niższych rozdzielczości w większości gier. Same ekrany dostarczają obraz w bardzo dobrej jakości 3D. Nie mam zastrzeżeń. Żadnych duchów, rozmyć, po prostu tak jak powinno być. Osobiście podkręciłbym podświetlenie ekranu bo moim zdaniem było kapkę za słabe, nie wiem jednak czy był to celowy zabieg by nie męczyć oczu i czy da się ten parametr regulować. Ekran w PSVR niczym więcej mnie nie zachwycił. Dopiero po testach Oculusa go doceniłem. Konkurencja Sony ma znacznie gorsze ekrany. Nie potrafię zrozumieć dlaczego dysponują gorszą rozdzielczością i dlaczego mają tak wysoką ziarnistość obrazu - jak matryca w kiepskim laptopie. Kolejna przewaga PSVR.

Minusem obu urządzeń, Oculusa i PlayStationVR jest brak słuchawek. Dobry dźwięk jest bardzo istotny w immersji. W testowanym Kitchen mimo, że zakłócany przez ogólny hałas i gwar targów na prawdę robił wrażenie. Faktem jest, że nie będzie robił takiego wrażenia dopóki nie zakupimy drogich słuchawek. To kolejny wydatek, warto kupić słuchawki bezprzewodowe by ograniczyć ilość kabli. Te niestety są i potrafią przeszkadzać. Więc kolejny słuchawkowy lepiej wyeliminować.


Podsumowując. Sony stworzyło urządzenie bijące na łeb konkurenta. Nie jest to opinia wynikająca z mojej sympatii do marki PlayStation, tak po prostu jest. Oculus przegrywa już teraz. Całości dopełnia cena. Koszt Oculusa jak się dowiedzieliśmy na targach ma się wahać od 2500-3000zł. Co przy obiecanej ceny PSVR (zbliżonej do ceny PS4) nie wygląda obiecująco. No ale tu nie ma co prorokować, oficjalnie ceny PSVR jeszcze nie ogłoszono. Zabawka jest rewelacyjnie wykonana, jedyny minus to brak słuchawek w zestawie.

Teraz potrzebne są dobre, przemyślane gry, filmy 3d i nawet dema. Jeśli PlayStatonVR będzie miało silne wsparcie będzie hit i ten typ rozrywki będzie ważnym elementem projektowania nowej generacji czego bym bardzo chciał.

Natomiast jeśli okaże się takim słomianym zapałem jak EyeToy, Kinect czy Move - czyli początkowy boom, kampania reklamowa a potem posucha, to nie tylko platforma umrze, ale prawdopodobnie ta gałąź rozrywki zostanie uśpiona na kolejne 20 lat.

Ile trzeba wydać by zagrać na PSVR?
PlayStation VR ~ 1500zł
PlayStation4 ~ 1500zł
Dobre słuchawki ~350zł
Kamera ~ 250zł
Razem: ~3600zł

Zestaw można rozszerzyć o PSMove, to naturalnie dodatkowy koszt, ale jeśli będziemy chcieli mieć dostęp do wszystkich gier, trzeba będzie kupić.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 2 lis 2015, o 15:20 
Avatar użytkownika
typewriter

Dołączył(a): 5 sie 2004, o 23:56
Posty: 3430
Lokalizacja: pyrlandia
gadu: 0
Kilka moich spostrzeżeń o samej technicznej stronie PS VR.

Niesamowicie pozytywnie byłem zaskoczony jakością wykonania hełmu. Może nie tyle materiałów bo tym nie zdążyłem się przypatrzeć, ale mam na myśli jak to siedzi na łbie. Kompletnie tego nie czuć, jeszcze chwilę przed wejściem na pokaz mówiłem sobie że celowo chcę zwrócić uwagę na ten element, ale paręnaście sekund po założeniu go na głowę kompletnie o tym zapomniałlem i koncentrowałem się już tylko na demie. To dobitnie przekonuje o jakości wykonania, sprzęt został pod tym względem świetnie zaprojektowany. Jest strasznie lekki, a przynajmniej ciężar jest tak dobrze rozłożony, że mając na głowie Oculusa dopiero w pełni doceniłem Playstation VR. Oculus w porównaniu (a nawet bez) to były ordynarne, ciężkie google, spięte z tyłu szeroką gumą, uciskające w nos, gdzie cały ciężar przypadał na okolice oczu i nosa. Jedyną chwilą kiedy nie pamiętałem że mam je na głowie była ta, gdy wielka ważka nagle zrobiła zwrot w moją stronę :>>

Sam design VR również wygrywa, kolory biały i niebieski ładnie ze sobą współgrają, ciekawe czy będzie można wyłączyć to światło czy będzie tak jak w padzie, że najpierw wszyscy zachwyceni jaka to ładna poświata a potem już tylko wkurwienie. Ale nie ma co narzekać na zapas. Sprzęt w cudownie niezauważalny sposób przylega do twarzy, słuchawki to niestety stety osobna kwestia (stety bo jakby mieli ciąć koszty i dać jakiś bublowy głośnik jako część integralną hełmu której by się nie dało wymienić to też byłaby kicha, dźwięk gra cholernie istotną rolę w całej tej zabawie w wirtualną rzeczywistość i lepiej mieć jakieś dobre słuchawy, a że dodatkowy koszt - życie). Kable nie pamiętam żeby mnie gdzieś uwierały, ale jeden dyndał mi i obijał się przy ruchach, to był chyba ten od słuchawek, więc MG ma rację, lepiej pewnie będzie mieć coś bezprzewodowego żeby ograniczyć przewody, no ale znowu wtedy wracamy do kwestii jakości dźwięku.
Cała ta wygoda też okaże się w praniu, bo ciężko wyrokowac po parominutowym demie, ale pierwsze wrażenia są tylko na plus. Ekipa zgodnie mówiła, że widzi ten sprzęt w krótkich posiedzeniach, w rozumieniu że ciężko może być grać z tym przez długi czas biorąc pod uwagę możliwości zawrotów głowy itd, ja jednak chętnie zobaczyłbym też pełnoprawne fabularne gry na to, a czy się porzygam w trakcie to się okaże :>>

Zaskoczenie in plus też odnośnie ceny, jeżeli rzeczywiście będzie oscylowała ona poniżej 1500zł to brawo, uważam że taka zabawka jest tyle warta. Byle nie było tak, że niby cena porównywalna do konsoli a w rzeczywistości magiczne 1999 albo wyżej. Sens będzie to jednak kupić dopiero jak support będzie większy, ja osobiście liczę bardzo na support z branży filmowej, gry grami ale obejrzeć sobie film z takiej perspektywy to musi być miazga, czas też krótszy niż średnie posiedzenie z grą, czyli ryzyko ewentualnych zawrotów też mniejsze.

Wracając nocą do chaty wyobrażałem sobie Until Dawn stworzoną pod PS VR :orgazm:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 2 lis 2015, o 15:29 
Avatar użytkownika
CHAMPION

Dołączył(a): 31 lip 2004, o 19:41
Posty: 23543
gadu: 818467
loco napisał(a):
ciekawe czy będzie można wyłączyć to światło czy będzie tak jak w padzie, że najpierw wszyscy zachwyceni jaka to ładna poświata a potem już tylko wkurwienie.


hahaha no to mnie rozbawiłeś :>>

Loco, światełka w PSVR jak i w padzie są właśnie po to by PS4 wiedziało co robisz - kręcisz głową, poruszasz rękoma z padem. Mówiąc krótko, po wyłączeniu światełek PSVR nie działa.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 2 lis 2015, o 15:34 
Avatar użytkownika
typewriter

Dołączył(a): 5 sie 2004, o 23:56
Posty: 3430
Lokalizacja: pyrlandia
gadu: 0
Haha przyznam że podejrzewałem, że tak może być, ale... no lama ze mnie i tyle :>>

PS a czy to nie był przypadkiem ten gość co stał koło nas w kolejce i mowił do wszystkich per pan? :>>
https://www.youtube.com/watch?v=jNbawRGZNj4


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 2 lis 2015, o 18:11 
Avatar użytkownika
Heavy Rain

Dołączył(a): 11 sie 2004, o 15:42
Posty: 6904
Lokalizacja: Katowice
Taa to on, jak ktoś taki dostał wejściówkę media to nie mogę do teraz skumać. No chyba że to jeden z tych "słynnych" youtuberów. hahaha


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 2 lis 2015, o 18:50 
Avatar użytkownika
Size Matters

Dołączył(a): 2 sie 2004, o 13:00
Posty: 9655
Lokalizacja: World
gadu: 1480025
W zestawie z goglami jest jeszcze takie pudełeczko. W środku podobno jest chip, który wspomaga konsolę.





Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 2 lis 2015, o 19:40 
Avatar użytkownika
CHAMPION

Dołączył(a): 31 lip 2004, o 19:41
Posty: 23543
gadu: 818467
Rudy napisał(a):
Taa to on, jak ktoś taki dostał wejściówkę media to nie mogę do teraz skumać. No chyba że to jeden z tych "słynnych" youtuberów. hahaha


Tak. Miałem wrażenie jakby chciał mi zaimponować. Failed. :smiech2:

@Neox - widziałem to pudło, ale sądziłem, że to jakiś rozdzielnik sygnału. Trochę lipa z tym pudłem. Pierwsza rysa na diamencie. Mam nadzieję, że wersja sklepowa będzie mniejsza.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 2 lis 2015, o 22:45 
Avatar użytkownika
Agent Smith

Dołączył(a): 16 mar 2005, o 12:24
Posty: 2876
Rudy napisał(a):
Taa to on, jak ktoś taki dostał wejściówkę media to nie mogę do teraz skumać. No chyba że to jeden z tych "słynnych" youtuberów. hahaha

Serio media? Przecież ten koleś ma ledwo 600 subskrypcji.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 3 lis 2015, o 07:38 
Avatar użytkownika
Heavy Rain

Dołączył(a): 11 sie 2004, o 15:42
Posty: 6904
Lokalizacja: Katowice
Ta przecież się chwalił tym, a my go zlaliśmy kompletnie, w końcu co to jest przy PS2HC. :smiech2:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Szukaj:
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
New Topic Post Reply  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników